Festival


Det har varit fullt upp med att gå på festivalen här i stan de senaste dagarna, så har inte varit så mycket hemma. Mycket folk, musik, festivaltåg och soligt och varmt väder har det varit. Jag har alltid tyckt att det är så kul när det är festival här eftersom det blir mer "liv" i stan och dessutom en härlig stämning. Annars händer det inte alltför mycket här eftersom stan inte är så stor. Detta året var det dock jobbigt med folk som inte visade någon hänsyn överhuvudtaget. Närmast slaktar ens fötter med sina barnvagnar och dessutom knuffas, tränger sig och håller på. Lite hänsyn tycker jag faktiskt att man visar genom att te x be om ursäkt när man knuffar till någon. Men en del folk tänker tydligen inte alls på sånt utan de bara går vidare.
Imorgon ska jag sova ut, sen blir det att åka iväg med pappa på eftermiddagen neråt Skåne. Det blir även detta året att jag följer med honom på en marknad för att sälja lite böcker och annat. Det är ganska kul faktiskt. Man träffar mycket folk. Skillnaden detta året är att vi ska stå där två dagar istället för bara en som vi tidigare har gjort. Men det kommer nog gå bra tror jag^^

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0