En mysig lördagskväll


Igår såg jag, Matilda, Elin och Sarah New Moon. Och vad kan jag säga mer än att jag inte alls förstår den kritik den har fått, och att jag bara vill se den om och om igen! Den har en självklar plats i min filmsamling.

Annars var kvällen igår helt klart godkänd. Hade dock varit trevligt om jag hade varit lite mer vaken. Jag kände mig ganska trött och slö av olika anledningar. Kanske inte så konstigt egentligen med tanke på att jag var på praktiken (sista dagen igår!) hela dagen, och inte alls hann hem innan jag tog tåget till Matilda. 
Jag och Jonna var med på personalens APT på förskolan. Vi delades in i två samtalsgrupper, sen fick vi olika saker som vi skulle diskutera och gå igenom. Det var kul att vara med och jag deltog ganska aktivt i diskussionerna. Särskilt den om förskollärarnas status:P Sen beställdes det Thaimat som var god (men stark!). Och därefter blev det fika med kladdkaka och en god äpplepaj. Haha, och sen blev det smörgåstårta hos Matilda, och därefter godis på bion (och den påsen glömde jag såklart på bion. Typiskt mig.). Inte konstigt att jag var väldigt mätt igår när jag väl kom i säng.

Idag har hela familjen varit på äventyrsbad, och pappa och jag kollade även på byrå till mig. Och äntligen har jag hittat min byrå! :D Blev inte exakt en sådan som jag tänkt från början, men det var inget att göra åt. Jag blev förälskad i byrån så fort jag såg den. Dock köpte vi inte den idag, utan pappa ville att vi skulle mäta hemma först så att den får plats. Det är ganska trångt i mitt rum så det är nödvändigt. Men det första som vi ska göra på måndag morgon är att ringa dit och säga att vi vill ha den. Sen blir det att hämta den i veckan :) Hoppas nu bara inte att det händer något som gör att jag inte kan få den byrån. För jag vill verkligen ha den.

Nu blir det snart tv tittande. En lugn lördagskväll helt enkelt :)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0