Vaccinering


Dagen började med att jag tillbringade ett par timmar på förmiddagen, fram tills klockan ett, hos Jenny. Hon fyller 20 år idag. Grattis vännen, hoppas du fick en toppendag! <3 Därefter tog jag en fika inne i stan innan jag cyklade vidare till parken där det skulle pågå vaccinering idag. Och folk var det där, mycket (!!) folk. Jag fick stå en bra stund i kön innan det kom en sköterska som delade ut vaccinationslappar där man skulle fylla i personliga uppgifter, om man var allergisk mot något - såna saker. Och därpå stod även vilket nummer i kön man hade (dvs, hur många som varit före). Jag hade nummer 887. Kön tog lång tid, rättare sagt 2 timmar och tjugo minuter. Drygt var det, men på något vis så gick ändå tiden fortare än vad jag trodde. Halva tiden så fick jag sällskap av mamma som precis hade tagit den då. Vi skulle egentligen ha köat tillsammans, men efter ett litet missförstånd så hamnade hon längre fram i kön än jag haha. När det var dags att ta sprutan så fick vi sitta på långa rader av stolar, och flytta fram allt eftersom någon hade tagit. Till sist var man framme hos sköterskan som skulle ta (det var många sköterskor där, alla hade en varsin rad stolar). Det gjorde inte alls så ont, jag var lite nervös innan. Det erkänner jag. Men efter att ha stått så länge och väntat så var det mer som att "jaja, men TA den där förbannade sprutan nu så att jag kommer hem någon gång!" haha.

Nu är det gjort iaf. Dock börjar jag känna av en stelhet i armen, kan inte lyfta den så högt. Så jag är lite funderingar nu kring hur jag ska få av mig min långärmade tröja. Den är lite krånglig i vanliga fall att ta av.. och nu kan jag inte riktigt lyfta armen. Hm, få se hur det ska gå! ^^

Imorgon blir det kanske något som får följa med mig hem. Få se bara vad min personliga rådgivare säger om det :P

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0