The Studio


Nu har jag varit på The Studio, och vilken dag! Helt klart värd resan, även fast det blev mycket väntetid där i och med att det var mycket folk som skulle sminkas och fotograferas.
Men för att ta det från början.. I torsdags kväll sov jag över hos Jenny eftersom det blev smidigare för både henne och mig. Hon bor närmare stationen än vad jag gör. Torsdagskvällen blev ganska lugn, med tvtittande, bl a Inlåst:) Vi gjorde lite toast som vi åt framför tvn så det blev riktigt mysigt. Dock kom vi inte i säng riktigt så tidigt som vi hade velat, så när mobilen ringde klockan sex så var jag ganska död. Jenny har dessutom en liten sköldpadda inne på sitt rum som väsnades, och pumpen var inte heller så värst trevlig.. Men vi hann till tåget halv åtta iaf, sen blev det en tågresa på två timmar som ändå gick hyfsat snabbt.
Väl framme vi halv tio så kollade vi först upp varifrån och när bussen som vi skulle ta till Turning Torso gick, sen blev det att shoppa och äta middag! :) Jag hittade en snygg svart kjol på H&M och ett par leopardfärgade strumpbyxor på Gina Tricot.

Vid halv två tog vi bussen till Turning Torso, åkte upp till 12e våningen där The Studio låg och sen satte vi oss ner för att vänta efter att ha anmält oss. Det tog ganska lång tid men Jenny och jag roade oss ändå. De hade musik på som dunkade ganska högt ur högtalarna så det var kul att lyssna på..till en början. Efter ett tag så var jag ganska trött på musiken.
Vi blev hur som helst sminkade. Vi fick föreslå hur och jag bad om en rockig sminkning och så tuperat hår. Det blev jätte fint:) Sen väntade vi ännu mer, och sen var det dags för fotografering. Och det var riktigt kul! :D Jag älskar att stå både framför och bakom kameran.
Därefter mer väntan, och sen fick vi komma in i ett rum och kolla igenom bilderna. Och det var verkligen jätte fina, det var väldigt svårt att välja. Hade ju inte råd att köpa alla bilderna, tyvärr. Det blev 10 bilder, plus en gratisbild som fick följa med mig hem :)
Efter att ha varit där i nästan sju timmar så tog vi tåget hem halv nio, och var hemma vid halv elva. Jag var riktigt trött så jag kröp ner i sängen så fort jag hade kommit hem (eller okej, efter att jag tvättat bort allt smink!). En riktigt lyckad dag! Får ni chansen att komma dit, ta den! :)


Nu ska jag skriva lite mer på min yrkesdeklaration, sen blir det raka vägen till sängen.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0