Snö oväder


Någon där uppe verkar tycka att vi ska bli begravda i snö för idag har det kommit riktigt mycket. Och det håller fortfarande på..

Jag var uppe tidigt imorse - alarmet var ställt på halv sju men tror ni att jag kom upp då? Ni som känner mig hojtar troligen nej (och det hade ni rätt i haha). Jag tog bussen in till stan eftersom jag hade körlektion klockan nio. Eftersom det var ganska halt så blev det ingen mer motorvägskörning idag utan det fortsätter vi med en annan dag istället. Blev lite mer intensiv träning med cirkulation och fickparkering istället. Saker jag har tränat på innan men som jag behöver träna mer på. Det är minsann inte helt lätt att fickparkera!
Efter lektionen satt jag kvar och gjorde lite tester på datorn. Usch, det är mycket man ska kunna men jag är ganska envis av mig och jag har bestämt mig för att detta ska jag lära mig.

Det blev även en runda på stan med Emma i detta härliga vädret. Jag såg sådär jätte tjusig ut när vi gick in i affärerna, med en massa snö överallt. Men jag hade trevligt sällskap i alla fall.

Nu ska jag kolla lite på tv, sen blir det en tidig sänggång för mig.

Och på tal om något helt annat. Det är förintelsens minnesdag idag. Idag var det 65 år sedan det hände, sen de befriades (den 27 januari 1945). Jag tycker det är oerhört viktigt att ägna en tanke åt alla de som var med om detta och jobba för att det aldrig kommer att hända igen.

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0