Besök från högskolan


Hej hopp!
Idag hade vi besök av vår lärare från högskolan, och det gick riktigt bra! Vi började dagen med att ge en liten rundtur och visa lite material som är typiska för montessoripedagogiken. Vid klockan nio satte vi igång, och på det stora hela tycker jag att det gick över förväntan. Givetvis finns det (nästan) alltid saker som man kan fundera över och göra annorlunda till nästa gång. Vi hade delat upp hela förmiddagen så att vi alla höll i en varsin del. Jag höll i själva avslutningen där vi läste en bok och samtidigt diskuterade innehållet under tiden. Det är väldigt intressant att se hur rösten kan påverka barnen och locka fram deras intresse och nyfikenhet för vad som kommer att hända härnäst. En del av barnen var inte jätte pigga i början på att lyssna på en berättelse men det slutade med att de istället blev väldigt engagerade och var noga med att påpeka om jag glömde visa någon bild. Underbara ungar!

Nu ska jag snart bänka mig framför tvn för att kolla på Vampire Diaries. Det blir bara bättre och bättre och förra gången slutade det väldigt spännande.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0