Huvudvärk


Fy satan vad ont i huvudet jag har. Känns som om det är en hel bunt med små gubbar som ilsket bankar av all kraft inuti huvudet. Kanske en alvedon kan ta död på hela bunten? Värt att prova i alla fall.

Kan dra lite snabbt om hur dagen har varit. Fältdag på praktikplatsen och dagen ägnades åt att observera och lära känna barnen. Eftersom vi är på en skola där de har en hel annan pedagogik än vad vi tidigare är vana vid så behöver vi ju självklart vänja oss vid det också. Jag har försökt läsa på lite så att man har lite hum kring hur de jobbar. Än så länge är det bara första dagen så jag ska väl egentligen inte dra några slutsatser kring detta ännu men en sak är säker. Inom skolan vill jag inte jobba. Förskolan passar mig alldeles utmärkt. Dock är barnen jätte härliga!!

Och visst ja, Nordman i lördags var väldigt bra. Jag har inte haft något emot deras musik innan men jag måste säga att jag uppskattar deras musik på ett helt annat vis nu. En del artister/grupper måste upplevas live eftersom musiken då kommer mer till sin rätt än vad den gör på en skiva. Sen finns det ju de som är mycket bättre på en skiva än när man hör dem live.

Hursomhelst, imorgon blir det en dag på praktiken och därefter ska jag direkt till körskolan för körlektion.

WOHOOO, måste tillägga att huvudvärken håller på att försvinna! :D Kanske den där alvedonen inte är så nödvändig i alla fall? (och bara för att jag skriver såhär så kommer säkerligen huvudvärken tillbaka..)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0