Träningsvärk

Idag var det ännu en dag på praktiken, en rolig dag! Ibland förvånar barnen mig med sina härliga kommentarer som jag ibland inte vet vad de får ifrån. Men jag blir hela tiden påmind om varför jag har valt det här yrket. Att jobba med barn måste vara det bästa som finns. Att gå till ett jobb där man för det mesta går runt med ett stort leende på läpparna och där man trivs fullt ut. 

Igår var det en friluftsdag hela dagen, och vi tillbringade hela dagen i gympasalen som förövrigt var väldigt stor. Och den var inte precis ljudisolerad så jag var ganska trött i huvudet när jag kom hem. I slutet av dagen så utmanade vi vuxna barnen på innebandyturnering. Det gick bra förutom att jag går runt med träningsvärk. I rumpan av alla ställen haha. Men den där värken resulterade i ett mål i alla fall så det är inte helt i onödan som jag går runt med den. Men det kändes att det var länge sen jag spelade innebandy. Kanske början på gymnasiet? Flera år sen var det i alla fall. Påminn mig om att vänta ett par år till nästa gång haha.

Nu skulle det var en liten snygg avslutning här istället men eftersom jag inte har några snygga avslutningar på laget för tillfället så tar jag och traskar nerför trappan till kylskåpet för att leta upp någon god maträtt till imorgon. Sen blir det sängen för mig. Förhoppningsvis kommer jag upp i tid imorgon så att jag inte behöver stressa ihjäl mig. En god idé kanske vore att investera i en hemskt obekväm höstack? Och slänga min oerhört sköna säng på tippen? 

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0