Maggie Stiefvater


Bara för att jag just nu har hamnat i en läsperiod så får ni ännu ett boktips från mig.

En del av er har säkert hört talas om Maggie Stiefvater och hennes bok Frost (på engelska; Shiver) som ganska nyligen kom ut på svenska. Det hade jag också gjort och istället för att fortsätta att läsa Margaret Pembertons böcker, som jag skrev om igår, så bestämde jag mig för att ge Frost en chans. Och ja..vad kan jag säg annat än att jag totalälskade boken och karaktärerna. Berättelsen liknar Twilightupplägget en hel del med tanke på att även i denna bok så handlar det om omöjlig kärlek.

Frost/Shiver följs av Linger och slutligen Forever (som dock inte kommit ut än vad jag vet). Dock har inte Linger kommit ut på svenska ännu men översättningen av boken är på gång. I just can't wait! En idé hade väl varit att läsa den engelska originalversionen men jag känner att har jag börjat läsa serien på svenska så vill jag helst fortsätta så:P

Skulle inte bli förvånad om även den här serien blir till film inom en snar framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0