Skolstart


Idag började skolan igen och jag var sådär lagom taggad. Det var mest på grund av att jag var så hemskt trött. Inte konstigt när jag vände och vred på mig i sängen igårkväll och verkligen inte kunde somna. Tyvärr gör få timmars sömn mig till en väldigt osocial människa så ja..jag pratade inte alltför mycket idag. Introduktionen som vi hade idag från 9-11 var väl ungefär så som de brukar vara, det vill säga röriga. Men jag har ändå en mycket mer positiv inställning till den här terminen än vad jag hade till den förra. Tack och lov att den är avklarad säger jag bara.

Idag blev jag även tilldelad min vfu-plats och det känns skönt att veta vart jag ska vara och vilken jag ska ta kontakt med. Tänkte att jag skulle sätta mig ner och skriva ett mejl till henne, eftersom mejladressen var det enda som stod som kontaktuppgift. Föredrar egentligen att ringa för det känns lite mer personligt, eller ännu bättre göra ett besök. Dock känner jag inte alls till skolan och att dyka upp där oplanerat känns inte som en bra idé. Då är det bättre att skicka ett mejl, presentera sig och bestämma en tid då man kan komma och besöka, och ge personen ett ansikte på vem jag egentligen är. Hoppas den här praktiken blir bra, men det tror jag nog.

Klippning har jag också hunnit med idag, och nu är jag snygg och fräsch i håret! ^^

Nu ska jag dock traska ner till matbordet och äta pannkakor. Mums! Sen blir det Fångarna på fortet, och så ska jag läsa klart det häftet som vi ska ha läst till imorgon.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0