tjohej


Idag har det varit full fart på mig hela dagen. Började morgonen med att ta tåget till högskolan tillsammans med Jonna. Första (och enda) lektionen var Idrott, vilket jag verkligen hade sett fram emot. Vår lärare är jättebra, och just läraren kan göra väldigt mycket. Är han/hon bra så kan det höja vilket ämne som helst.
Halv tolv slutade vi och då bar det hemåt igen och in till stan för att prata, och ta en efterlängtad baguette! Dock var vi till en början lite osociala båda två, men så blir det om man är vrålhungrig och rent ut sagt trycker i sig maten. Haha. Sen kunde jag bocka av mitt livs första veterinärbesök tillsammans med Jonna, David och deras två katter. Jag har aldrig varit hos veterinären förut, och det var då en ny upplevelse. En lite kladdig sådan med massa skabb^^

Därefter, när vi var hemma i deras lägenhet, så hände det. Plötsligt händer det (som en reklam så träffande säger). Vi satte oss vid datorn och skrev non-stop i två timmar. Planeringen för vårt tema som vi ska ha under praktiken är nu avklarad! Vi ska bara detaljplanera den och förbereda allt praktiskt annars är den klar, vår idé om hur vi vill genomföra det. Känns riktigt skönt att ha kommit igång.

En runda på stan blev det därefter, som en liten belöning. Jag var tvungen att hitta en ny skolväska eftersom min gamla har börjat att gå sönder mer och mer. Igårkväll var det nära att hela axelremmen ramlade av helt, så jag fick paniklösa det med en häftapparat. Haha, det höll åtminstone ihop det en del. Men nu har jag hittat en ny väska i alla fall, en svart Converseväska. Även en ny svart mössa fick följa med mig hem.



 Accent, 449 kr.


Nu ska jag inte handla mer på ett bra tag, det har blivit en hel del den senaste månaden. Jag försöker se det som investeringar, det mesta har jag ju faktiskt behövt ha :)
Hursomhelst, nu blir det snart sängen. Jag ska försöka att komma i säng lite tidigare ikväll.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha, det är ju verkligen så intressant att vara hos

veterinären ;D Men som du säger, kladdigt var det

minsann och nu kliar dem inte mer. Tur det!



Vi är så fruktansvärt duktiga du & jag, när

vi väl kommer igång. Kan ju vara lite knepigt med

den biten emellanåt men det går ju framåt när det

väl går :P Haha..



Och du, häftapparaten var nog det bästa på länge!

2010-09-14 @ 23:37:19
URL: http://tiiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0