Torsdag


Ibland får man en sån där härlig start på dagen. Idag var en sån dag. För visst är det härligt att vakna, kolla på klockan och tänka "fanfanfanfan, tåget går om en kvart?!". Såna där dagar rycker man åt sig väskan, slänger på sig kläderna (och hoppas på att man lyckades ta ett par kläder som faktiskt är rena och matchar någorlunda), struntar i frukosten även fast magen protesterar. Sen tvingar man sin pappa att tokköra till stationen och ibland har man sån tur att tåget faktiskt står kvar. Och då sjunker man ner i ett säte, försöker blinka bort en massa trötthet ur ögonen och låta bli att skela. Slutligen plockar man upp sitt kort, ler mot tågpersonalen och hoppas på att dagen inte ska fortsätta som den började.

Där har ni min dag i ett nötskal, plus ett trevligt regnoväder med tillhörande vindar då vi väntade på bussen till högskolan.

Även om dagen blev lite tokig idag, så kan jag meddela att kvällen igår blev väldigt rolig. Idol plus Wii-spelande, och så en massa ostpopcorn och godis. Och detta trots att det var mitt i veckan. Men det skadar inte att lyxa till det emellanåt ;)

Nu ska jag fortsätta att plocka lite i rummet, skriva klart min del av opponeringen som vi ska hålla imorgon och sen tror jag att det blir Idol senare ikväll. För det är väl ikväll? Jag hoppas på det, för jag är lite Idolsugen!

Och renbäddat är det i sängen också, kommer bli skönt att krypa ner i sängen ikväll. Det finns inget skönare än att sova i en renbäddad säng med ett stort mysigt täcke!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0