Dags för fredagsmys!


Idag är det fredag och det känns riktigt skönt, det har varit en intensiv vecka! Idag var jag dock ledig men tog ändå tåget till Kristianstad för att gå på teater med Samira och Katarina. Det var en riktigt bra och framförallt rolig teater för 3-5åringar. Den varade i enbart 35 minuter även fast det kändes som om den var mycket längre. Barnen tyckte den var väldigt rolig, både de och vi vuxna skrattade nästan hela tiden.

Efter teater tog vi en sväng in till stan och därefter åkte Katarina hem men jag och Samira gick och åt lunch. Det blev en mycket god varm macka med skinka och mozarellaost! Mums, det ska jag definitivt äta igen. Jag blev riktigt mätt också!

Därefter blev det tåget hem, dock blev vi något försenade och den sista stationen som tåget gick till var där jag skulle hoppa av,sen var det ersättningsbussar. Tråkigt nog hade det skett ännu en olycka, dock i Blekinge denna gången. Detta är 3e gången på två veckor. Det var två stycken som hoppade framför tåget förra veckan och idag var det en till. Dock sa de enbart att det var en person som hade blivit påkörd, men jag antar att det var någon som hade hoppat. Känns hemskt att en del väljer att avsluta sina liv på det viset.

Förresten, på tal om lite roligare saker, idag är det ju första april. Jag har själv inte blivit lurad men min kära kusin och hennes kompisar har utsatt ett par killkompisar för lite aprilskämt. Haha, det lät himla skojigt. De verkar ha det kul där på universitetet! Den ena killen hade fått hela sin bil täckt med färgglada postit-lappar!

Nu ska jag dock fortsätta njuta av fredagen, senare ikväll blir det ett avsnitt av Vampire diaries!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0