Bildlektion


Idag hade vi bildlektion hela dagen. Från 9-15, dock slutade vi lite tidigare. Men det var kul! :) Fast väldigt tjabbigt när vi skulle göra kulörcirkel. Haha, var det så det hette? Aja,en färgcirkel på ren svenska! För det första så tog det en evighet innan vi hade ritat upp alla tolv delarna. Sen skulle vi blanda, och därefter limma fast de där färg-tårtbitarna på ett nytt vitt papper. Det där limmet var riktigt jobbigt, jag var dunderfrustrerad till slut för bitarna lossnade hela tiden!

Sen gjorde vi lite annat skojigt också. Visste ni förresten att vit är ingen färg? Om inte, så har ni lärt er något nytt!

Sen är jag lite irriterad just nu, har letat som en galning efter den där fina röda vågtången från Obh Nordica. Jag SKA ha den. Så är det bara. Har en kompis som har den (givetvis är den köpt på Ullared, alltså inte direkt i närheten). Men nu har jag hittat den på ett par olika sidor. Och den var riktigt billig på en sida, 289 kr, alltså ett överkomligt pris för en student. Och då är den givetvis nästan den enda varan på hela sidan som för tillfället är slut i lager! Men jag är envis, jag ska vänta ut den. För den ska bli min. Håret blir så fint! Ett hett tips till er som letar efter en bra vågtång,resultatet håller i flera dagar.

Nu ska jag slöa i soffan, ha lite filmmys med familjen och ta hand om min stackars mage. Den är lite konstig för tillfället.

Trevlig helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0