Boktokig!


Ska jag avslöja en liten hemlighet? Jag älskar att läsa! Kanske inte en hemlighet för de som känner mig väl men ändå.

Ända sen jag var liten så har jag alltid älskat böckernas värld, att märka hur världen runt omkring en försvinner och det enda som är viktigt är bokens innehåll. Jag kan nog säg att jag har blivit smittad av min familj. När jag var mindre så läste vi alltid innan jag skulle somna. En del böcker är rent ut sagt sönderlästa! När jag kom in i den så kallade "bokslukaråldern" (runt 10-13år) så läste jag ibland flera böcker i veckan. När jag sen blev lite äldre så läste jag inte riktigt lika mycket, det försvann lite där ett tag. Men nu måste jag säg att jag har kommit in en bokslukarperiod igen, det finns ju så många bra böcker! Jag hade önskat att alla kunde få uppleva det där magiska då allt bara bleknar runt omkring en. När man "är med i boken".

Nu hade jag tänkt påbörja en ny bok som pappa kom hem med idag. Den heter "Utan ett ord" och är skriven av Linwood Barclay. Boken har nått enorma försäljningsframgångar och har översatts till 27 språk.

Såhär står det på baksidan av boken:

"En morgon när fjortonåriga Cynthia vaknar är huset tomt. Hennes mamma, pappa och storebror är spårlöst försvunna. Polisens utredning ger inga svar, och Cynthia får aldrig reda på vad som egentligen hände den där natten.

Tjugofem år senare bestämmer sig Cynthia för att delta i ett teveprogram om olösta fall i ett sista försök att få veta sanningen. Först händer ingenting. Sen ringer telefonen. Kanske hade det varit bättre att låta det förflutna vila."

En kommentar från en läsare, Michael Connely, är "om du sätter dig ner med den här boken kan du inte sluta förrän du kommit till sista sidan". Kanske inte den bästa boken att börja med precis innan man ska sova. Risken finns ju att man inte kan sluta att läsa. Men ska börja läsa lite i den i alla fall :)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0