En helt vanlig tisdag


Idag har det varit en såndär helt vanlig tisdag. Inget särskilt har hänt, mer än att jag har städat och cyklat in en sväng till stan.

Igår träffade jag dock denise. Vi spelade Skipo (har förtillfället totalt glömt bort hur man stavar det men jag antar att ni vet vilket kortspel jag menar) och sen fick vi helt plötsligt för oss att vi skulle baka! Först var det tal om negerbollar (eller ja, chokladbollar), sen muffins men sen helt plötsligt så fick denise snilleblixten att vi skulle göra Skrabbelucker (eller skrabbelurer som det också kan kallas). Åh, vad länge sen det var som jag åt det. Och fy satan vad gott det var! Vi tryckte säkert i oss åtta-nio stycken var! Haha, ett riktigt barndomsminne. Sånt åt man ju alltid då. Eller jag gjorde det i varje fall.

Bjuder på receptet. Har ni inte ätit det så bör ni testa, det är väldigt lätt att göra och det blir ganska många. 

Skrabbelucker

2ägg         
1,5 dl socker
1,5 dl mjölk
4,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker lätt. Häll i mjölken och sist mjölet med bakpulver i.
Blanda ihop det! 
Stek på svag värme i stekpannan. Vänd på dem tills du tycker att de är färdiga.
Rulla dem därefter i socker! 
Färdiga! 
Tips: Ät dem gärna en varm sommardag med ett kallt glas saft!                                                                                                                                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0