Dag 5 - Mina drömmar

"The only thing that will stop you from fulfilling your dreams is you" - Tom Bradley.


Drömmar är något väldigt fint tycker jag. Under ett liv kan man ha så många olika sorters drömmar, stora som små. När jag var mindre var mina drömmar inte så stora, det var mer drömmar efter saker som jag önskade mig till min födelsedag eller julafton. Många drömmar försvinner, läggs till eller formas om. En del stannar kvar. Som den där drömmen om en hund, den har jag haft sen jag var liten. Och den ska uppfyllas för jag älskar hundar!

Drömmar kan få en att orka fortsätta, att klara av jobbiga stunder.

Just nu så uppfyller jag en av mina drömmar, att arbeta med barn. Att bli förskollärare. En annan dröm är en egen lägenhet. Sen finns det andra knasiga drömmar, som att äta cupcakes i USA! Haha. Det finns så många olika sorters drömmar!

Sen har jag ju även drömmar som sträcker sig längre fram, att köpa ett stort hus. Att få barn. Att resa. Eller att köpa en systemkamera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0