Dag 9 - En bild på ett bra minne.



22 oktober 2008. Vilken härlig dag, och vilket starkt minne! Vissa dagar kommer man ihåg tydligare än andra och det här är en sådan.

Det hela började med att jag sov över hos en kompis. Tidigt på morgonen så väcks jag av att min mobil ringer. Jag svarar, yrvaken och fortfarande kvar i sömnen. Den som ringer är Matilda och hon säger att hon har tre biljetter till en "komikerföreställning" med Björn Gustafsson, Özz Nujen, Soran och Måns Möller. Då vaknar jag till. Detta var i samma veva som Björn hade blivit populär i samband med Melodifestivalen och jag var helt såld på honom. Dog av skratt så fort han öppnade munnen. Såklart att jag ville följa med! Det jag kommer ihåg är att jag skriker "JAJAJA!" ett x antal gånger i luren, och väcker därmed min kompis som fortfarande sov. Matilda var därmed ganska säker på att jag ville följa med. Den andra tjejen som följer med är Elin, en av Matildas närmaste vänner och en tjej som jag endast hade pratat med via internet. Så det var första gången som jag träffade henne den här kvällen.

Kvällen kom, och de hämtade upp mig. När vi kom fram dit där det skulle vara så var det inte så myclet folk men sen kom det fler och fler. Efter ett tag blev vi insläppta, och vi hade galet bra platser. Andra raden, vilket innebär att vi nästan satt på scenen. Efter en del väntan så började det, de kom in och presenterade sig sen fick man fotografera en stund. Sen satte det igång. Varje komiker kom in (var för sig) och hade en "egen" del där de körde på med en hel hop med skämt i kanske tjugo minuter var. Det var riktigt roligt, alla som satt i salongen dog av skratt hela tiden. Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket på en och samma gång. Magen var vriden i skrattkramper hela tiden.

Det var en riktigt lyckad kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0