En lång dag!


Idag blev det en lång dag! På morgonen (eller sen förmiddag rättare sagt) så möttes basgruppen upp på högskolan eftersom vi skulle förbereda inför måndagens examination. Det gick snabbt och smidigt, skönt! Därför var vi färdiga lite över tolv så jag, Lisa och hennes lilla dotter på drygt 10 månader tog bussen till stationen för att ta tåget som gick 12.36. Men så blev det inte, utan istället var tågen inställda och först visste vi inte ens om det överhuvudtaget skulle komma någon buss eftersom de inte gav något besked. Så vi väntade och väntade, sen skulle det komma en buss. Men den dröjde ganska länge. Och när den väl kom så var det väldigt många som skulle på. Jag höll lilla söta Tova så att Lisa kunde fälla ihop vagnen och lägga den i "maskin/bagageutrymmet" (eller vad kallar man det, haha). Men då när vi hade gjort det så fick vi och ett par stycken till inte plats. Så det var bara att packa ur vagnen igen och vänta ännu mer på nästa buss. Lisa och lilla Tova blev hämtade med bil och jag kom med en annan buss som körde till en närliggande stad där jag fick vänta lite till på ett försenat tåg.

Vid fyra var jag hemma, egentligen skulle jag varit hemma runt två. Trött och sliten, men nu är det skönt att vara hemma i alla fall. Och imorgon är jag ledig vilket känns väldigt skönt :)

Det stora pluset idag är trevligt sällskap av fina klasskamrater (och en söt Tova) och en bra planering inför examinationen! Och fint väder! :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0