Föreläsning


Det blev verkligen en lång dag idag. Tog tåget halv åtta imorse, började klockan nio och sen slutade jag inte förrän klockan tre vilket innebar att jag var hemma lite i fem.

Vi hade bland annat en föreläsning idag som vi först trodde och hade blivit informerade om att den skulle fokusera på lek och leksaker. Men tji fick vi. Det blev istället om förskolans och skolans sekretess, lagar, anmälningsplikt och så vidare. Leken och leksaker skulle det handla om först på eftermiddagen då föreläsningen skulle fortsätta men då skulle vi inte vara med och lyssna.
Men det blev ändå ganska intressant, en viss skillnad dock. Föreläsaren var bra och han verkade kunna sina saker men det var väldigt mycket på en och samma gång. Det blir en hel del att ta in och förstå. Och det här vill (och ska jag framförallt) kunna, därför försökte jag lyssna så noga jag kunde. Funderar på att låna boken som han hade skrivit bara för att ytterligare försöka förstå och ha kunskap kring de olika lagarna. Det är oerhört viktigt, för vi både i förskolan och skolan har ett oerhört ansvar och därför är det viktigt att vi tar detta på allvar.


Nog om det, här kommer lite bilder från dagen!

 
Förberedd med block, och även päroncider och kaka. Vi blev bjudna på det innan föreläsningen.


Samira! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0