Ibland går det inte riktigt som man vill....

Nej, imorse blev det inte alls som jag ville. Jag hade som vanligt ställt alarmet på kvart i sex, och som vanligt tänkte jag ligga kvar och "halvsova" en stund och vakna till (som den morgontrötta och samtidigt tidsoptimistiska människa jag är..). Men såklart så somnade jag om och vaknade klockan sju (!!), det vill säga en kvart innan bussen till stationen skulle gå. Panik, stress och slänga på sig kläderna var vad som gällde. Frukost köpte jag på stationen. Det är ganska smidigt att kunna köpa med sig frukost som man kan äta på tåget. Det är inget jag föredrar men det är bra att kunna göra så i absoluta nödfall.
Men som de flesta säkert har märkt själva, efter att ha börjat morgonen på det sättet, är att hela dagen blir förstörd. Man kommer inte igång på samma vis utan är lite halvslö och omotiverad hela dagen. Eller jag var det i alla fall. Det blev en ganska lång dag också, 9-15, vilket innebar att jag var hemma med tåget halv fem.

Imorgon blir dock en ganska lugn dag, jag och ett par stycken från klassen ska gå på en utställning. Det kommer nog bli roligt :)

Nu tänkte jag titta på Familjen Annorlunda på tv4play, missade det när det gick för en stund sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0