Idag saknar jag...



....studenten! Tiden går verkligen fort! 2008 tog jag studenten en varm sommardag (jag glömde givetvis att smörja in mig på axlarna och brände mig därför ganska rejält). Vi började tidigt med en champagnefrukost hemma hos en klasskamrat, därefter blev det avsked i kyrkan och skolan, fotografering, skratt, studentfika inne i matsalen, väntan i aulan (där det sjöngs och hade sig. Lärarna hördes knappt haha). Därefter var det väntan i korridoren, där ljudvolymen var enormt hög. Det gick knappt att göra sig hörd, alla var glada och skrek och sjöng. Det var en mycket härlig känsla som man hade då som jag knappt kan jämföra med någon annan. Höga på livet var vi allihopa helt enkelt! En ren lyckokänsla! Sen var det då äntligen dags att springa ut (eller dansa som vi gör på vår skola). Vi har som tradition att dansa ut, typ som ringdans samtidigt som orkestern spelar och vi sjunger (okej, skriker) studentsången. Och sen åkte vi runt i stan i ett släp där vi sjöng så att vi inte hade några röster kvar :) En härlig dag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: samira

Jag minns också känslan den dagen. riktigt härlig. känns som att inget kan slå det. tänk vad tiden går fort och till och med minnena känns längre och längre bort. snart minns man kanske inte alls. Och tänk att vi snart har gått en hel lärarutbildning också. Häftigt!

2011-03-28 @ 16:53:30
URL: http://dittlivdittval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0