Idag var det dags för bildlektion

Det enda lektionen som vi hade idag var bild, helt okej. Vi hade blivit tillsagda att ta med oss vår leksak som vi tidigare har haft med i skolan på dramat. Idag så var uppgiften att måla av sin leksak och därefter färglägga den. Det var lite svårt i början eftersom man verkligen var tvungen att titta efter hur saken såg ut. Vi arbetade utifrån ett centralperspektiv (det som är närmst är störst och det som är längre bort är mindre). Det gällde även att titta efter skuggor, var låg skuggorna, vilka olika färger blev det osv.


Vi skulle ha vår leksak minst en meter ifrån.


Här är Trollet som jag hade valt att ta med. Han var en ständig följeslagare när jag var liten.


Här är skissen som senare skulle färgläggas. Dock är inte skuggorna ordentligt utmålade här.


Blandning av färg..


Såhär långt har jag kommit hittills. Den är dock långt ifrån färdig. Vi ska fortsätta under nästa bildlektion.


Bjuder på en bild på mig i full fart med att måla!


Kommentarer
Postat av: samira

Oj vad bra din teckning blev. Sådär hade jag aldrig kunnat rita. Du ska vara nöjd:) kramar

2011-03-02 @ 19:05:01
URL: http://dittlivdittval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0