Conviction


Typiskt nog så att jag gått och blivit sjuk så det var bara att stanna hemma från skolan idag. Hoppas att den här förkylningen försvinner snabbt, det är ju så fint väder ute! Jag har bara varit ute en liten stund, blev så sugen på att hyra en film (som dock blev två stycken eftersom man kunde hyra två för 30kr!) så jag cyklade bort till affären som ligger drygt två minuter från där jag bor.



Det här är en av filmerna som jag såg. Jag chansade när jag valde den, för jag har aldrig hört talas om den tidigare. Men oj, vilken tiopoängare jag fick tag i! Conviction är en film baserad på den sanna historien om Betty Anne Waters och hennes kamp för sin bror Kenny som blir oskyldigt dömd för mord. Trots att hon inte ens gått ur grundskolan bestämmer hon sig för att utbilda sig till advokat för att på det viset slåss för sin bror. Hon går ut grundskolan plus gymnasiet och utbildar sig sen till advokat. En otrolig historia om syskonkärlek och att slåss för rättvisan. Se den, se den, se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0