Jazzbandsmusiker och jordgubbsdrinkar


Igår blev det jobb 9-16.30 på en småbarnsavdelning. Det gick bara bra! Är så glad att jag har valt det här yrket, jag älskar det!

Efter jobbet var det direkt hem och fixa till sig inför kvällen som tillbringades hemma hos Cicci med två andra tjejer som också heter Emma. Haha, sen jag började på högskolan så tycker jag att jag stöter på hur många som helst som har samma namn som mig. Vi lagade i alla fall middag, det blev potatiskroketter, kyckling, sallad och rödvinssås. Riktigt gott! Därefter blev det prat, lite kortspel, och en massa dans till olika låtar som kom på radion. Och vi bildade band till någon jazzlåt som kom! Och ett par cider slank ner tillsammans med en jordgubbsdrink.
En trevlig kväll helt enkelt, dock var jag sjukt trött efter en jobbdag.

Idag blir det lite lugnare. Jag ska in till stan en sväng snart och ikväll blir det eurovision. Jag hejar inte direkt på någon speciell. Jag är mest förundrad över vilka låtar som folk väljer att rösta vidare. Men ja, det är ganska typiskt för den här tävlingen egentligen.


De här killarna från Lettland borde ju helt klart gått vidare vilket de inte gjorde. Den här låten har jag gått runt och nynnat på ett bra tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0