Onsdag!



Här kommer lite bilder ifrån måndagens lektion då vi hade en utedag på fälten som ligger precis vid högskolan. Det var väldigt fint väder, dock inte jättevarmt. Det blåste ganska kyligt. Dagen var i alla fall rolig och jag fick med mig en del tips kring hur man kan arbeta med musik, bild och drama/berättande ute i naturen. Sånt som man inte tänker på, oftast så behöver man inte en massa instrument eller färgpennor utan det går att ta tillvara på ganska mycket som redan finns ute. Tillsammans med barnen så kan man skapa en egen orkester där alla få leta upp ett eget instrument (te x två pinnar att slå mot varandra, stenar som i en sluten hand blir en maraccas osv). Därefter spelar man tillsammans! Man kan även få in bild genom att man gör en egen väv som är något som vi gjorde. På bild nr 1 och 2 så ser ni två olika vävar som vi gjorde. Drama och berättande kan man få med genom att tillsammans komma på olika saker som har hänt på den platsen där man är. Kanske har en prinsessa bott där? Vad är det för träd vi har jämte oss? Kanske är det magiskt osv.

Igår jobbade jag på en förskola här i närheten. Det var en småbarnsavdelning som jag var på och jag hade aldrig varit där innan. Men det gick jättebra!

Idag har jag fixat lite grejer inför portfolien som är det sista som ska göras innan den här terminen är slut. Jag har verkligen gillat den här kursen så det kommer kännas lite konstigt när den är över.

Och förresten, gissa vad? Jag fick reda på att jag har fått ett sommarjobb! Jag ska arbeta på samma förskola som förra sommaren, det blir i 4 veckor. Det ska blir riktigt roligt!
Ett annat plus idag är att jag fick mina pengar. Min stackars plånbok är helt salig av lycka, det har varit bra tomt i den ett tag. Nu är det inte ekonomisk kris längre, inte för tillfället i alla fall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0