Öppet hus för sjukdomar


Jag vaknade upp imorse och kände mig allt annat än bra. Ni kommer kanske ihåg den där förkylningen som jag hade förra veckan? Den som försvann väldigt snabbt? Den verkar ha kommit tillbaka igen. Trots det så tog jag mig iväg till tåget eftersom vi skulle förbereda inför redovisningen som är på fredag. Ibland kan det ju faktiskt vara så att man känner sig lite risig på morgonen men efter någon timme så känns det bra igen.

Men inte den här dagen. Hittade inga platser i tågvagnen där man åker framlänges, utan fick ta en plats i vagnen där man åker baklänges. Och jag som aldrig har några problem med det annars blev ju såklart åksjuk. Ordentligt. Inte alls trevligt att behöva sitta trekvart på tåget med att försöka tänka på allt annat än att man mår illa (gånger 10). Och sen tio minuters bussfärd på det, jag kan säga att jag var ganska mör när jag väl kom fram till högskolan. Tack och lov så blev vi färdiga med den där power pointen väldigt snabbt så jag var hemma redan vid halv tolv! Nu har jag bara suttit och tagit det lugnt.

Givetvis ringde de och frågade om jag kunde jobba imorgon och jag var tvungen att tacka nej. Det som är irriterande är att jag är ledig både imorgon och på onsdag så jag hade ju kunnat jobba. Men samtidigt måste jag prioritera att bli frisk nu, det blir inte bättre av att köra på och ignorera att man är förkyld och inte mår bra. Hälsan går först!

Nu ska jag trycka i mig echinagard (ett hett tips för alla sjuklingar!) och sen ska jag bara ta det lugnt. Kanske titta på ett avsnitt av Brottet och straffet på svtplay? Vi får se.


I brist på annat bjuder jag på en typisk dagens outfit för decembermånad. Alla poser behöver minsann inte se likadana ut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0