Boktips!



Nu är snart den första av fem praktikveckor avklarad. Barnen är så mysiga och det känns som att jag börjar "komma in" i verksamheten och barngruppen mer och mer nu. Denna veckan har jag mest haft som en lugn "lära känna" vecka. En mjukstart med andra ord. Nästa vecka ska jag börja ta över mer och mer. På onsdag blir det en skogsrunda med hela barngruppen och då har jag tänkt att vi ska ha med oss en hemlig påse där det finns massa olika uppdragskort där fokus ligger på olika lägesord. Idén (och uppdragskorten som följde med) har jag fått från boken som ni ser ovan. Leka och lära matematik ute/Förskola fick jag hem i brevlådan igår och jag är totalt förälskad i den. Den är fullproppad med väldigt många tips och idéer på hur man kan arbeta med matematik utomhus, allt anpassat till förskolan. Så köp den om ni pluggar till eller arbetar som förskollärare! Ni kommer inte ångra er :)

Nu ska jag dock bara ta det lugnt. Givetvis så blev jag förkyld redan tredje dagen på praktiken, så typiskt. Jag lyckas alltid bli det hur jag än gör! Det känns som att jag har lite feber på gång nu så jag får se hur jag mår på morgonen imorgon. I värsta fall så får jag stanna hemma vilket jag egentligen inte vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0