En skola för alla!



Idag har dagen ägnats till att sitta på högskolan och förbereda tisdagens gruppredovisning. Vi var väldigt effektiva och fick det gjort snabbt, tror redovisningen kommer gå jättebra! Dessutom handlar den om väldigt intressanta ämnen som man kan diskutera kring hur mycket som helst. Det vill säga en skola för alla. Har vi en sån skola (och förskola) där alla är välkomna, där alla utmanas och där alla får möjligheter att kunna utvecklas? Om inte, vad ska vi ändra på för att detta ska bli verklighet? Mer resurser, bättre utbildade pedagoger? Funderingarna är många och en sådan här diskussion blir ofta lång men väldigt intressant! :)

Det kändes i alla fall skönt att komma hem lite tidigare än vad vi har gjort de andra dagarna. Idag var jag hemma redan 13.15, en del dagar har jag inte varit hemma förrän vid halv sex! Men det är tyvärr nackdelen när man pendlar. Jag har bara tagit det lugnt. Gick ut på en promenad i det fina vädret med mamma. Ska städa lite här i rummet och sen ska jag plugga lite. Tyvärr känns det som om det är det enda jag gör nuförtiden. Men det är bara att ta en sak i taget så går det framåt, sakta men säkert. Och trots att en del saker inte är så roliga att läsa om så får jag tänka på hur mycket jag faktiskt lär mig ;) Dock fastnar ju inte allt men en hel del.

Efter plugget så ska jag bara ta det lugnt framför Idol. Det behövs!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0